وبلاگ

توضیح وبلاگ من

سمینار ارشد رشته عمران: بررسی رژیم جریان در رودخانه ها و اثر آن در نحوه رسوبگذاری

 
تاریخ: 08-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی
سمینار ارشد رشته عمران: بررسی رژیم جریان در رودخانه ها و اثر آن در نحوه رسوبگذاری


جریان پایدار به شرایط جریانی اشاره دارد كه با زمان تغییر نمی كند. جریان های پایدار می توانند همچنین، یكنواخت باشند زمانی كه شرایط با فاصله تغییر نم یكند، یا غیر یكنواخت اباشد زمانی كه شرایط جریان با فاصله و مكان تغییر می كند. جریان پایدار در رودخانه ها (فصل 1.1). شامل توصیفی از هندسه هیدرولیكی در یک ایستگاه م یشود كه با توصیفی از جریان پایدار- یكنواخت و مقاومت در برابر جریان، پی گرفته می شود. جریانات پایدار- غیریكنواخت شامل آنالیزی از معادلات مومنتوم است كه با جریان متغیر سریع و جریان متغیر تدریجی دنبال شده است. انتقال رسوب در رودخانه ها شامل توصیف ساد های برای انتقال رسوب در جریان پایدار- یكنواخت، به همراه محاسبات آبرفت گذاری و فرسایش در دسترس یهای رودخانه می باشد.
1-1- جریان پایدار رودخانه

شبكه های زهكشی توسط ژئومورفولوژسی تها (كسانی كه شكل و ساختار زمین را مطالعه می كنند) و توپولوژسیت ها (مكان شناس ها) 

پایان نامه های دانشگاهی

مورد مطالعه قرار گرفته بودند. عموماً توپولوژسیت از نقطه نظر رتب هبندی و مرتبه ریاضیاتی در میان sub watershed ها (زیر مناطقی كه آب رودخانه را تقسیم م یكنند) به تحقیق پرداخته و هیچ مراجعه مشخصی به هویت های فیزیكی ندارند. نتایج چندین سال از مطالعات تجربی روی «امكان فرسایش ناشی از بارندگی» در دانشگاه Colorado، توسط schumm و همكاران (1987) مورد تلاش واقع شد تا مورفولوژی حوضه و با رسوب را بهم مرتبط سازد. اگر چه بدلیل نوسانات آب و هوایی و تغییرات بهره وری از زمین، تغییر پذیری قابل ملاحظه ای برای بار رسوب فرض شده است، اما آزمایشات نشان می دهند كه بار رسوب تحت شرایط بارندگی پایدار شدیداً متغیر است. پاسخ مبهم و پیچیده ارزیابی شبكه كانال، به نظر م یرسد با كاهش نمایی در بار رسوب ، با پیشروی شبكه كانال، قابل توصیف باشد.

رودخانه ها، پست ترین نقاط را در طول پروفیل های توپوگرافی watershed دنبال می كنند. با استثناهای بسیار زیاد در مناطق خشك، پایین ترین نقطه یک watershed در خروجی رودخانه قرار گرفته است. یک نقشه watershed معمولاً ناحیه هیدروگرافی، شبكه زهكشی همراه با دریاچه ها، مخازن و شاید همچنین، ایستگا ههای اندازه گیری، استان ها، ایالات، و / یا كشورها را نشان می دهد. شبكه زهكشی یک watershed، بر افزایش غیر پیوسته سطح زهكشی و دبی در محل تلاقی رودخانه، اشاره دارد. بجز برای تسخیر رودخانه و تغییرات
مصنوعی همچون انحراف مسیرهای آب كوهستان، شبكه زهكشی كانا لهای طبیعی به طور مشخصی، با زمان تغییر نمی كنند.


فرم در حال بارگذاری ...

« سمینار ارشد عمران سازه های هیدرولیکی: ارزیابی پهنه بندی سیل در رودخانه های فصلیسمینار ارشد رشته عمران: ترکیب شبکه بندی های ورونوی و دلاینی در روش حجم محدود »