از دیدگاه تاریخی مواد مركب از قرن ها پیش مورد استفاده قرار می گرفتنـد . اسـتفاده از
كاه در خشت و موی سگ در گچ نمونهای از مـو اد مركـب سـاخته شـده در قـدیم مـی
باشد . در طول دهه اخیر استفاده فز آیندهای از مواد مركب در كـاربرد هـای صـنعتی بـه
وجود آمده است . اگر چه دلایل اس تفاده از چنین ساختار های می تواند متنوع باشـد امـا
نسبت استحكام بالا به وزن و سفتی از عمده ترین موا .دند به طوری كه در مقایسه مـواد
مرسوم مانند فلزات شاید خواص اصلی این دسته از مواد در مهندسـی مطلـوب تـر مـی
باشد . با توجه به اهمیت مواد مركب در صنعت سـعی شـده اسـت در ایـن سـمینار بـه
ربر سی چگونگی تخریب مواد مركب پرداخته شود . همانطور كه یک فلز تحت بـار بعـد
از سپری كردن ع مر خود دچار شكست می شود ی ك ماده مركب نیز هم دچـار شكـست
میشود . اما شیوه های مختلفی برای این شكست و خرابی وجود دارد و راه های مختلفی
نیز برای بررسی این خرابی . در این سمینار انواع خرابی ها مورد بررسی قرار مـی گیـرد و
روش های آزمایش ماده مركب و تئوریهایی كه این مواد را مورد تحلیل قرار می هد .ند
هدف
باتوجه به كاربرد گسترده و رو به افزایش مواد مركب یا همان كامپوزیت ها در ایـن سمینار
سعی می شود راه ها و مكانیزم های خرابی در این مـواد بررسـی شـود تـا علـل و شرایط
مختلف اثر گذار بر روی كار كرد و عمر مفید این مواد هر چه بهتر شناخته شـود . برای هر نوع
كاركرد خاص به عنوان مثال قطعات هواپیما و بدنـه خودروهـای جدیـد از مواد كامپوزیتی ساخته
می شود. این قطعات در شرایط مختلف كاری نظیر دما و شرایط بار گذاری و خستگی مورد
استفاده قرار می گیرند. بنابراین هدف بررسی شرایط كـاركرد و یا تخریب انواع مختلف كامپوزیتها و تئوریهای تخریب میباشد.
فرم در حال بارگذاری ...